Saturday, 22 January 2011 00:00

Desmit padomi pret jūras slimību

Gatavojoties tāliem braucieniem gandrīz vienmēr atrodās kāds, kuram vairāk vai mazāk uztrauc iespējamā jūras slimība. Šeit ir desmit punkti, kurus ievērojot var novērst vai samazināt jūras slimības iespēju pārgājiena laikā. Šie ieteikumi ir pārsvarā domāti vairāku dienu ceļojumiem, bet var arī noderēt īsākiem pārgājieniem.

Vai Jūs esat nolēmuši lietot tabletes pret jūras slimību vai nē, šie daži padomi palīdzēs Jums samazināt tās rašanās iespēju un cīnīties ar to.

  1. Pirms pārgājiena kārtīgi iztīri jahtu no vecām lietām, lai novērstu nepatīkamu smaku rašanos, kuras tiešā nozīmē paātrina jūras slimības beigu stadiju. Ir jāaizvāc jebkādi veci produkti, jāiztīra kārtīgi bilžas un jānovērš smakas no dzinēja vai degvielas. Tādā veidā Jūs iegūsiet patīkami svaigu gaisu kajītēs.
  2. Ja ir aizdomas, par iespējamo jūras slimību, tad vajag pirmo pilno dienu pavadīt uz noenkurootas jahtas pirms došanās pārgājienā. Neliela jahtas šūpošanās ir novērojama gandrīz visās enkurvietās. Tas ļaus organismam sākotnēji pierast pie jahts svārstībām.
  3. Pilnvērtīgi atpūties pirms pārgājiena. Iepriekšējā vakara ballītes un negulētas naktis tikai pasliktinās situāciju. Arī pārgājiena laikā ir jāievēro pilnvērtīgas atpūtas režīms.
  4. Jūrā ir jāizvairās no dzinēja telpas liekas atvēršanas un fora kajītes apmeklējuma kur svārstības ir izteiktākas, nekā citviet uz jahtas. Arī no tualetes apmeklējuma ir ieteicams izvairīties. Visas smakas šūpošanās laikā tiek uztvertas pastiprināti.
  5. Parūpējies par ēdienreizēm pirms pārgājiena sākuma. Sagatavo ēdienu pāris dienām uz priekšu un arī pārgājiena laikā sagatavo pārtiku ēdienreizēm pirms stiprāka laika pāris nākošajām dienām. Tas palīdzēs izvairīties no ilglaicīgas ēdienreižu gatavošanas slēgtā telpā zem klāja un arī izvairītes no dažādām patīkamām vai arī ne tik patīkamām smakām.
  6. Saģērbies pienācīgi laika apstākļiem un aktīvi piedalies visos klāja darbos. Jūras slimība ir ne tikai fiziska parādība, bet arī psiholoģiska. Pavadi daudz laika svaigā gaisā. Nesēdi kajītē saģērbies un lieki nekarsējies. Jo vairāk būsi svaigā gaisā aizņemts ar jahtas vadīšanu, jo mazāk atliks laika domāt par jūras slimību.
  7. Ja jūti tendenci jūras slimībai ņemt virsroku, tad izvairies no asiem, stipriem un grūti sagremojamiem ēdieniem. To vietā vajdzētu izvēlēties maizi, augļus, sulas un citus vieglus ēdienus.
  8. Bezvēja dienās, kad gurdvilnis joprojām šūpo jahtu un ārā ir karsts laiks, centies izvairīties no pārkaršanas. Glāze aukstas sulas, jūras ūdenš šalte vai arī pelde palīdzēs noturēt ķermeņa temperatūru rāmjos.
  9. Ja jūras slimība ir ņēmusi virsroku, dzer daudz augļu sulas, kuras nodrošinās Tevi ar nepieciešamo šķidruma daudzumu, lai neveidotos dehidrācija, kā arī dos organismam papildus uzturvielas no augļu sastāvdaļām.
  10. Ja lielākā daļa komandas jau velk uz likšanos kojā, tad ir jāsāk domāt par kursa maiņu attiecībā pret viļņošanos un vēja virzienu, un buru daudzumu maiņu, lai samazinātu jahtas svārstības.

Cerams šie daži ieteikumi un pieredzējušu burātāju padomi spēs palīdzēt izvairīties no jūras slimības. Ar laiku katram pašam izstrādājās savas izjūtas, pazīmes un veidi, kā izvairīties no jūras slimības. Jo mazāk slimosim, jo vairāk atliks laika baudīt burāšanas burvību.

SEKO MUMS

AKTUĀLĀ LAIKA PROGNOZE